Deréktáji fájdalomcsillapítók, A derékfájás okai és kezelése - FájdalomKözpont

Deréktáji idegbecsípődés – a derékfájdalom egyik leggyakoribb oka

Derékfájdalom — Mi a legjobb mozgásforma? De milyen mozgásforma ajánlott a fájdalom enyhítésére és a baj megelőzésére?

  • Fájdalomcsillapító tapaszok A derékfájás konzervatív nem műtéti kezelése A leginkább fájdalommentes testtartást általában felhúzott lábakkal lehet elérni háton vagy oldalfekvésben, az alsó végtagok mérséklet felpóckolásával.
  • Ízületi betegségek kezelése külföldön

Egyáltalán szabad-e mozgatni a derekunkat, amikor nagyon fáj? A derékfájdalomnak számos kiváltó oka lehet, de ezek közül szerencsére csak kevés olyan van, ami súlyosabb betegséggel függ össze és tulajdonképpen indikátor jellegű.

Isiás Derékfájás okai A derékfájás a gerinc felépítésének összetettségéből adódóan több különböző okra vezethető vissza. A derékproblémák legáltalánosabb okai a túlnyújtott hátizmok és gerincízületi szalagok, a túlságosan összenyomott porckorongok és a gerinckörnyéki izmok túl kemény, görcsös állapota. Az egyre erősödő derékfájdalom deréktáji fájdalomcsillapítók izom eredetű fájdalom. Amennyiben a gerinccsigolyák kimozdulnak a helyes, szimmetrikus állapotukból, a szervezet megpróbálja automatikusan korrigálni azt.

A legtöbb esetben inkább deréktáji diszkomfortérzésről beszélhetünk. A fájdalom a gerinc egyes elemeinek eltéréseiből csigolyák, porckorongok, kisízületekvagy a környező izmok és szalagok megfeszüléséből indul ki.

masszázskrémek osteochondrozishoz artróziskezelési iskola

Ez a fájdalom kialakulhat egyetlen rossz deréktáji fájdalomcsillapítók hatására is, de akkor is jelentkezhet, ha sokat ülünk egyhelyben, rossz testtartással. Természetesen a gerinctáji problémák idősebb korban gyakoribbak a kopások miatt, de a fiatalabbaknál sem ismeretlenek, hiszen nagyon sokan végeznek olyan ülőmunkát, vagy fizikai munkát, ami nincsen jó hatással erre a területre. Lehet-e mozgatni?

Melyik gyógyszer hatásos derékfájásra?

Amikor jelentkezik a fájdalom, akkor a legfontosabb, hogy a derekat nyugalomba helyezzük és pihentessük olyan kényelmes testtartásban, hogy az izmok ellazulhassanak.

Segíthet ilyenkor a masszírozás, ami inkább kilazítás, és a helyileg használható fájdalomcsillapító kenőcsök.

kenőcs a kéz artrózisának kezelésére csuklóbetegség kezelése

Súlyosabb esetekben szájon át szedhető fájdalomcsillapító gyógyszerek használatára is szükség lehet. Zselés ízületi kezelés terhelést, mozgatást, csak pár nappal később szabad megkezdeni, amikor már nem érez deréktáji fájdalomcsillapítók beteg erősebb fájdalmat, illetve, amikor már pontosan tudjuk, mi okozza a panaszokat.

Elsődlegesen gyógytornával érdemes indulni, aminek célja a nyújtás és a terhelés fokozatos növelése úgy, hogy idővel minél nagyobb kiterjedésű mozgásokat deréktáji fájdalomcsillapítók végezni.

A derékfájás gyakori panasz, de amíg néhány esetben szakorvoshoz kell fordulni, addig máskor a vény nélkül kapható patikaszerek is megfelelőek lehetnek. Nem árt tudni, hogy a paracetamol hatása általában nem bizonyul elegendőnek a derékfájás enyhítésére, míg a diklofenákos, ibuprofénes, naproxenes vagy dexketoprofénes szerek szedése eredményre vezetőnek tűnik.

Jó, ha szakember irányítja ezeket a kezdeti lépéseket! Melyek a legjobb mozgásformák? Már a megelőzésben nagyon hasznos a rendszeres testmozgás, főleg azoknak, akik naphosszat ülnek.

Deréktáji idegbecsípődés – a derékfájdalom egyik leggyakoribb oka

Abban pedig, hogy az erős fájdalom ne újuljon ki, szintén a mozgás lehet nagy segítségünkre. Választhatjuk például a gyakori kerékpározást, normál tempóban, nem kifejezetten hosszú távokon, ügyelve a helyes testtartásra. Fontos, hogy hűvösebb időben védjük a derekunkat erre fejlesztett termékekkel.

Nézzük meg ezeket részletesen!

Aki inkább úszna, annak kifejezetten ajánlott a hátúszás, mert így nem a törzs elfordításával veszünk levegőt és nagyon jót tesz a derékfájdalomtól görcsös izmoknak.

Kizárólag a bőrbe való bedörzsölésre szolgál, felszívódása fokozott. A diklofenák deréktáji fájdalomcsillapítók mélyen elhelyezkedő, gyulladt szövetekben fejti ki hatását.

Ilyen például, amikor háton fekve hajlított térdünket a mellkasunkhoz húzzuk és pár másodpercig így is tartjuk, majd ugyanezt a másik térdünkkel is megismételjük és a gyakorlatot a térdeinket váltogatva többször is elvégezzük. Ugyanebben a fekvő testhelyzetben megtehetjük azt is, hogy a karjainkat oldalra fektetjük nyújtva, majd először mindkét térdünket a jobb oldalra fordítjuk és megérintjük velük a talajt, és ezt a gyakorlatot fordítva is megismételjük, majd elvégezzük többször.

Ne feledkezzünk el a bemelegítésről deréktáji fájdalomcsillapítók, bármilyen mozgást végzünk!

  • Krónikus derékfájásra sokan, csupán a tüneteket enyhítő fájdalomcsillapítókat, vagy nem túl hatékony étrend kiegészítőket fogyasztanak.
  • Hogyan lehet enyhíteni a bokaízület fájdalmát

A fokozatosság deréktáji fájdalomcsillapítók is tartsuk szem előtt — ezzel elkerülhető az újabb éles fájdalom és a sérülés is. Ha nem múló, erős fájdalmaink vannak, forduljunk orvoshoz!

fájdalom a boka nyugalomban a vállízület lágyszöveti kezelése

További a témáról