Gyakorlatok a gerinc és az ízületek fájdalmához

Keresztcsonttáji fájdalmak

A hátfájás típusai, okai és kezelései

Címkék: core-stabilizációgyakorlatok a gerinc és az ízületek fájdalmáhozgerincgerinctorna gyakorlatok a gerinc és az ízületek fájdalmához, gerinctréninghátsó izomláncnagyfarizomstabilizáció A hagyományos vállhíd gyakorlatot a talajon háton fekvő helyzetből indítjuk, onnan emeljük fel a medencét. A véghelyzet a törzs és a combok egy vonalba kerülése. A mozdulat kivitelezését a nagyfarizom, a hamstringek és a gerincfeszítő izmok végzik elsősorban, azok helyes aktivációs sorrendje is éppen az iménti.

A hátsó izomlánc tökéletesen trenírozható vele mind izomerősítés, mind stabilitásfejlesztés céljából.

Gyakran használt gyakorlat a gerinctornában, a korrekciós mozgások közben, pre- és rehabilitációs tréningprogramokban. A legtöbb embernek a vállhíd nem okoz problémát, ám a deréktáji panaszokkal küzdő vendégeknél gyakran találkozom azzal, hogy fájdalmas számukra ez a gyakorlat.

amelotex artrózis kezelésére

Egy részük az ágyéki gerincnél, más részük az SI-ízületnél keresztcsonti-csípőcsonti ízületnél jelez fájdalmat, illetve szintén gyakori, hogy a combuk hátsó részéhez kapnak, mert a hamstringek hajlítók begörcsölnek. A deréktáji panaszokat egyértelműen az érintett ízületek indokolatlan záródása vagy elmozdulása okozza, míg a hamstringek görcsét, azok túlfeszülése.

A gerincfeszítők erőteljes kompressziós hatást fejtenek ki a gerinc ízületeire, ezért okozhat deréknál jelentkező fájdalmat, ha erőteljesebb működésre kényszerülnek.

gyakorlatok a gerinc és az ízületek fájdalmához

A hamstringek kompenzáló, indokolatlanul erős működése azok görcsét okozhatják, ha a nagyfarizom nem elsődleges a mozdulat során.

Mivel az SI-ízület fő stabilizátora a nagyfarizom, annak elégtelen működése az SI-ízület instabilitását, idővel fájdalmát okozza.

Lumbágó megelőzése

Ennek több oka is van: A kiinduló helyzetben a csípőízületben nagyobb flexió hajlítás van, így nagyobb mozgáspályát járnak be a medence emelésével. A fájdalom a mozdulat végén szokott jelentkezni, főleg, ha nem képesek a semleges gerinchelyzetet megtartani és belehomorítanak a gyakorlatba. A nagyobb csípőhajlításból indított gyakorlatnál nagyobb a fájdalommentes mozgástartomány, hatékonyabb a farizomaktiváció.

gyakorlatok a gerinc és az ízületek fájdalmához az ujjak posztraumás ízületi gyulladásának kezelése

Jobban is érzik a nagyfarizom feszítését. Kisebb a terhelés a hamstringeken és a gerincfeszítőkön. A labda miatti enyhe instabilitás a mélyizmok aktiválódását és ezzel a stabilitást fokozzák.

Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére.

Fontos szempontok a gyakorlat kivitelezésénél: Kiinduló helyzet biztonságos felvétele: ülésből előresétálunk, miközben a hátunk kerül a labdára. Csak a vállak és a felső háti szakasz támaszkodjon a labdán lapockák vonalaa derék már szabadon legyen.

A lábszárak függőlegesen álljanak. És a legfontosabb: az egész mozdulat a nagyfarizom megfeszítésével induljon!

Süti tájékoztató és beállítások Mi ez a süti? A böngészőben a süti úgy is ismerheted, hogy "cookie" adatokat tartalmazó, kisméretű fájl, amelyeket a meglátogatott oldal hoz létre. Ezek a fájlok engedélyezés esetén a böngésző eszközödön telefon, tablet, számítógép tárolódnak. A sütik segítségével jobb felhasználói élményt tudnak nyújtani a weboldalak. Az alábbi kapcsolókkal tudod engedélyezni, illetve tiltani a különböző célra használt sütiket.

Amennyiben a hagyományos — talajon végzett — vállhíd problémát okoz, javasolom a fitballos verzió gyakorlásával kezdeni a hátsó lánc trenírozását, hiszen a fájdalom vagy lehetetlenné teszi a gyakorlat kivitelezését, vagy rossz mozgásmintát alakít ki a fájdalom kerülésére keresett, kompenzáló stratégia miatt. Márpedig a gerinc egészséges működését célzó, stabilizáló tréningek egyik kihagyhatatlan gyakorlatáról van szó.

Rossz tartás és hátfájás Munka közben gyakran megeshet, hogy székünkben görnyedve sietve kell megcsinálnunk valamit. Munka után kertészkedés, hobbi vagy főzés közben is gyakran görbe háttal tevékenykedünk. Ez a fajta rendszeres rossz tartás könnyen okozhat hátfájást.

További a témáról