Segít a térd artrózisában

Vitaminok, táplálék kiegészítők térdízületi problémákra

Mozogjon rendszeresen!

A futás előnyeit senkinek sem kell bemutatni: erősíti az izmokat, növeli az erőnlétet, javítja a légzést és a keringést, szükség esetén segít csökkenteni vagy szinten tartani a testsúlyt, oldja a stresszt, elősegíti a jó alvást, és még hosszan sorolhatnánk. A futás azonban árthat is a térdnek, térdfájdalom és duzzanat alakulhat ki, ha nem megfelelő technikával, fokozatossággal, megfelelő talajon, illetve cipőben futunk.

kenőcs ízületi elmozdulással

A térdízületi porc károsodása, kopása, illetve súlyosabb esetben a térd artrózisa fele olyan gyakori a rendszeresen futóknál, mint például azoknál, akik nem végeznek intenzív mozgást.

Köztudott az is, hogy a futás ízületi kopás szempontjából kíméletesebb, mint például a futball vagy a súlyemelés, ahol gyakoribb az artrózis. Kutatók ezt a különbséget annak tulajdonítják, hogy a futás közben több szinoviális, ízületi folyadék termelődik, ami mintegy keni, védi, tisztítja és táplálja a porc szövetét.

segít a térd artrózisában

Ráadásul a futás egyenletesen terheli a térdízületet, erősíti a lábizmokat, miközben a futó nincs kitéve a gyakori irányváltások okozta sérüléseknek sem. Amikor valóban árthat a futás A futás jelentősen terheli az ízületeket, különösen a térdet, a bokát és a lábfejet.

Gerincsérv, isiász, lumbágó, gerinc-idegbecsípődés (biologika, ujmedicina, GNM)

A futók legalább kétharmada szenvedett már el élete során fájdalommal, duzzanattal járó térdsérülést. Ezt azonban nem a futás, mint mozgásforma jellegzetességei okozzák, hanem sokkal inkább azok a hibák, amelyeket a futók elkövethetnek.

segít a térd artrózisában

Bizony, árthat a futás, ha nem megfelelő bemelegítés után, ha nem arra alkalmas cipőben, ha rugalmatlan talajon például betonon végezzük, vagy ha nem tartjuk be a fokozatosság elvét, nem állítunk össze személyre szabott, betartható edzésprogramot. Nagyon fontos, hogy felfigyeljünk azokra a jelekre, amelyek valamilyen eltérésre, a láb kiegyensúlyozatlan súlyeloszlására, egyenlőtlen terhelésére utalnak, például boka- vagy harántsüllyedésre, esetleg a két láb közötti hosszeltérésre.

Műtéti és egyéb eljárások

Ezeket tanácsos minél előbb kezelni, gyógyászati segédeszközzel segít a térd artrózisában — és nem csak a futók esetében! Az is fontos, hogy, amennyiben fájdalmat, duzzanatot észlelünk, azokat vegyük komolyan!

segít a térd artrózisában

Első lépésként érdemes ilyenkor az edzés intenzitását csökkenteni, esetleg néhány napot kihagyni az edzésekből. Amennyiben nem történik javulás, vagy a tünetek ismét jelentkeznek, segít a térd artrózisában mindenképpen forduljunk orvoshoz. Az ismétlődő jelleggel, krónikusan agancs előkészítése ízületben ugyanis létrejöhetnek nehezen kezelhető túlterheléses betegségek, vagy elindulhatnak nehezen visszafordítható elváltozások.

Tippek a térdsérülések megelőzéséhez Ne csak fusson!

Kopás és gyulladásos fázisok ördögi köre

Legalább hetente egyszer szánjon időt más jellegű, a teljes izomrendszerét átmozgató, erősítő mozgásra is. Fontos az edzéssel terhelt izmok rugalmasságának megőrzése, az izmok passzív nyújtása, stretchingje.

Ott a kiváló orvos közölte velem, asszonyom ez nem reumatológia, hanem már ortopéd sebészet és végre megmondta a betegség nevét. A többit már az internetnek és kitűnő háziorvosomnak köszönhetem, aki megkereste nekem a legalkalmasabb sebészt. Kezdeti tünetek: Ideg- csont- és izomrendszer: az alsó végtag körfogatnövekedése, melegsége, görnyedt testtartás, ízületek duzzanata, melegsége, a felettük lévő bőr pirossága, lábfájdalom, térdfájdalom Általános tünetek: csökkent terhelhetőség, állóképesség, izületi fájdalom, lábdagadás, lábfájdalom néha csak terhelésre Gyógyszerek: 6 évig minden homeopátiás gyógyszer e témában és a reumatológián felírt nem szteroid gyulladácsökkentők,fájdalomcsillapítók,fizikoterápia 3 féle kezelés, röntgen-besugárzás,kenőcsök. Alternatív gyógymódok:: Műtét. A láb tengelyének kiegyenesítése, teljes titán protézis beültetése.

Forduljon szakemberhez! Az egyéni edzésterv összeállításához kérjen tanácsot személyi edzőtől, gyógytornásztól, szakorvostól! Lassan, fokozatosan haladjon!

Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus Jelenleg nem áll rendelkezésünkre oki terápia az arthrosis kezelésére, de különböző gyógyszerekkel a fájdalom csökkenthető, és az ízület mozgásképessége javítható.

Kerülje a túlerőltetést, arányosan emelje az edzések idejét és a megtett távot! Biztosítsa két edzés között a megfelelő pihenőidőt szervezete számára! Szerezzen be jó futócipőt!

ízületek aknakezelése ha a bokaízület fájdalma

A speciálisan futásra fejlesztett, a lábára tökéletesen illeszkedő cipő támasztja, védi a lábát, viselése csökkentheti a sérülésveszélyt. Ne maradjon el a bemelegítés és a nyújtás!

Zsuga Judit, klinikai farmakológus Az artrózis ízületi kopás mindennapi tevékenységét és életminőségét is befolyásolhatja, fontos tehát, hogy tudatosan készüljön a betegség kapcsán felmerülő nehézségekre. Bizonyos életviteli tanácsok megfogadásával jelentősen csökkenthető a fájdalom és teljesebb élet élhető. Kérdezze orvosát artrózisa lényegét és  kezelését  illetően, különös tekintettel a kínálkozó alternatívákra.

Edzés előtt az izmok felkészítése, bemelegítése, majd utána a levezető nyújtás segít a sérülések elkerülésében. Táplálkozzon megfelelően! A futáshoz egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásra, elegendő mg kalciumbevitelre is szükség van.

További a témáról